„Стремим се да станем по-бързи, удобни и насочени към клиентите“

22.06.2018    Share +

„Стремим се да станем по-бързи, удобни и насочени към клиентите“

Амбициите на TBI Bank да се превърне в дигитална банка от ново поколение - Next Generation Digital Lender, както казва корпоративния слоган, започва от самата организация. Това казва Питър Барон, изпълнителен директор на TBIF Financial Services, компанията-собственик на TBI Bank, в интервю с онлайн изданието на списание „Мениджър“. Наскоро TBI Bank представи своя нов корпоративен слоган – Next Gen Digital Lender пред медиите. Той е ясно послание за трансформацията, през която банката преминава.

Това е пълното интервю за сп. „Мениджър“:

Г-н Барон, каква е преценката ви за българския пазар на банкови услуги, в сравнение с този на други европейски пазари?

Българският банков пазар не е чак толкова различен от останалите в Европейския съюз. Tой е регулиран по много прагматичен начин, балансиран е и е конкурентен, но същевременно средата е благоприятна за развитие. Може би най-голямата разлика е, че интернет банкирането не е толкова разпространено, колкото в други части на Европа. Ако вярваме на статистиките, в България процентът на ползване е под 10, докато в страни като Дания и Холандия достига 90. Ние в TBI Bank гледаме на тези данни като възможност – както се случи и на някои азиатски пазари, потребителите да преминат директно към мобилното банкиране.

От кои пазари, на които вашата банка оперира, може да се почерпи добър бизнес опит и в каква посока?

Oт две години насам TBI Bank е част от 4finance – най-голямата група за мобилно и онлайн потребителско кредитиране в Европа. 4finance е активна на големи пазари като Скандинавия или Испания. Ние самите оперираме в България и Румъния, с амбицията заедно с 4finance да предлагаме банкови услуги и на други пазари в ЕС. От 4finance постоянно черпим опит в дигитализацията. Това е ключово – виждате как fintech компаниите влязоха в най-интересната си фаза. GAFA (Google, Apple, Facebook, and Amazon) започват да предлагат финансови услуги, а традиционните банки също стават все по-прозрачни с клиентите си. Ние гледаме към тези иновации в най-развитите пазари, взимаме опита на 4finance – а и в последните две години привлякохме много напредничави професионалисти в екипа си.

Какви са рисковете и каква е ползата от това една банка да оперира основно онлайн?

Светът наоколо става все по-бърз имаме все по-малко време да ходим в клонове и офиси банки. Oнлайн и мобилното банкиране са и много удобни. Но има и още нещо – така банките ще можем да предлагаме на клиентите си специално изработени, а не масови продукти. Ние в TBI Bank развиваме инфраструктурата, за да осигурим необходимите услуги, когато и както клиентите ни се нуждаят от тях. Представете си дигитализирането като шивач. То ни помага да предлагаме не само размери S, M, L и XL, а специални продукти за всеки. Рисковете от дигитализацията са за тези играчи, които не предоставят добри услуги. Само марката вече няма да означава толкова много. Всъщност само преди 10 години имаше реклама, която звучеше така: „по-големи са шансовете клиентът да влезе в затвора, отколкото до смени обслужващата си банка.” Днес това не е така – печелившите от промените в средата ще са компаниите, които предлагат най-добрите услуги – а това може да се случи само, ако поставяш клиентите в центъра на бизнес отношенията.

„Следващо поколение“ изключва ли зрелия, консервативен потребител и как се обръщате към него?

Въобще не. Имаме клиенти на различни възрасти и с различни профили. Разбира се, ще предлагаме все повече дигитални услуги, но клоновете ни ще са отворени за всички клиенти. Но те имат различни нужди и нашата цел е да предлагаме точния продукт на точния клиент в точното време. „Следващото поколение“ от слогана ни Next Gen Digital Lender показва начинът, по който се развиваме като организация – бърза, удобна, насочена към клиентите. Дори и зрелите и консервативните сред тях ще оценят това.

Каква е мечтата ви за банката през следващите пет години?

Ние имаме ясна визия за това как смятаме, че банковите услуги ще се развиват през следващите пет до десет години. Това е феноменална възможност за TBI Bank и искаме да играем много важна роля в трансформацията на финансовите услуги. Клиентът винаги ще бъде в центъра на нашитe действия. Всички банки трябва да разберем, че времето, в което просто предлагахме продуктите си, е приключило. Ще се радвам, ако в след пет години TBI Bank предлага бързи, удобни и достъпни решения по всички канали – традиционни и цифрови.

Контакти

Център за обслужване на клиенти
0700 17 571 / *8242

Работно време:
Понеделник - Петък
| 08:00 - 20:00 

Събота - Неделя
| 10:00 - 18:00 

Офис мрежа

Централен офис

1421 София, България,
ул. Димитър Хаджикоцев 52-54